Zapisz się

League Of Legends

League Of Legends

Najpopularniejsza gra esportowa na świecie. Reprezentuje gatunek MOBA, czyli toczonej w czasie rzeczywistym drużynowej strategii, w której każdy z graczy kontroluje jednego z ponad 140 unikalnych bohaterów. Celem rozgrywki jest zniszczenie bazy przeciwnika, poprzedzone stopniowym przebijaniem się przez fortyfikacje rozmieszczone na jego połowie mapy. Wydawca Leauge of Legends podaje, że do gry codziennie loguje się nawet 8 milionów graczy.

  • 5vs5
  • PC
  • 9 OSÓB / TEAM
  • 1. Gotowość do gry
    • 1) Komunikacja przedmeczowa - poza wymienionymi w instrukcji poniżej punktami każdy Kapitan Drużyny oraz Zawodnicy Drużyny muszą dołączyć do serwera Discord wskazanego przez Organizatora
    • 2) Dołączenie do lobby gry
      • a) Wszyscy zgłoszeni Zawodnicy mają możliwość pobrania kodu turniejowego, po zalogowaniu się na stronę toornament.com;
      • b) Kod turniejowy jest dostępny po wejściu w zakładkę Moje mecze, a następnie Nadchodzące mecze, gdzie pojawi się zakładka “Kod”;
      • c) Kod turniejowy wklejamy pod ikoną pucharu w głównym menu gry “Dołącz do gry niestandardowej”.
    • 3) Wybór stron (strona niebieska i czerwona)
      • a) Drużyny dokonują wyboru strony zgodnie ze swoją pozycją na stronie toornament.com;
      • b) Drużyna znajdująca się z wyżej/ z lewej strony - strona niebieska;
      • c) Drużyna znajdująca się niżej/ z prawej strony - strona czerwona;
      • d) Za porozumieniem obu Drużyn mogą one zamienić się stronami.
    • 4) Sprawdzenie poprawności konta gry
      • a) Po dołączeniu poprzez kod turniejowy do Lobby, Zawodnicy obu Drużyn zobowiązani są do sprawdzenia zawodników pod względem poprawności kont gier i mają na to maksymalnie 5 minut od połączenia się wszystkich Zawodników;
      • b) W sytuacji, gdy któryś z zawodników drużyny przeciwnej nie będzie w drużynie i/ lub będzie posiadał złe konto gry należy poinformować o tym drużynę przeciwną przed rozpoczęciem gry i zrobić screena przedstawiającego przekazanie informacji drużynie przeciwnej. Drużyna przeciwna zobowiązana jest do zmiany zawodnika lub grania w osłabieniu;
      • c) Jeżeli drużyna przeciwna zignoruje uwagi i/ lub nie będzie chciała zmienić gracza należy zrobić screena zaistniałej sytuacji i złożyć do administratora głównego/ sędziego protest. Protest rozpatrywany jest niezwłocznie przez przedstawiciela Organizatora, którego decyzja jest ostateczna;
      • d) Jeżeli Drużyna nie poinformuje drużyny przeciwnej o sytuacji, o której mowa w ust. 1.4.2. powyżej, nie będzie mogła ubiegać się na późniejszym etapie rozgrywek o powtórkę meczu lub walkowera. Drużyna, której dotyczyła sytuacja może zostać jedynie ukarana punktami karnymi.
    • 5) Picki i bany
      • a) Etap ten odbywa się w trybie Tournament Draft Mode i jego czas jest określony;
      • b) Zabrania się opuszczania przez zawodników Drużyn etapu przed jego zakończeniem.
      • c) Jeżeli którykolwiek z zawodników na tym etapie został rozłączony należy:
        • i. jeżeli jest możliwe to dokończenie etapu i zrobienie screena z dokonanym wyborem oraz dołączenie do tzw. “customa” z tym samym wyborem postaci;
        • ii. jeżeli nastąpi przerwanie etapu należy dokonać tych samych banów i picków oraz kontynuować.
      • d) Po rozpoczęciu etapu nie można zmieniać zawodników. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy jeden z zawodników zostanie rozłączony i jego powrót nie będzie możliwy. W tej sytuacji dotychczasowe bany i picki zostają takie same.
      • e) Po zakończeniu banów / picków rozpoczyna się mecz.
  • 2. Ustawienia rozgrywki
    • Ustawienie Lobby:
      • 1) Wersja gry: aktualna w dniu meczu,
      • 2) Tryb gry: Summoner’s Rift 5v5,
      • 3) Typ gry: Draft turniejowy,
      • 4) Region: EUNE.
  • 3. System rozgrywek
    • System rozgrywek (ilość kolejek, schemat turniejowy, wielkość grup, ilość map w pojedynczym spotkaniu) zależy bezpośrednio od ilości Drużyn biorących udział. Organizator po zakończonej rejestracji poda komplet informacji o systemie rozgrywek.
  • 4. System awansu i punktacji
    • 1) Obowiązująca punktacja dla I etapu:
      • a) mecze rozgrywane są w systemie BO1 (best of one);
        • i. zwycięstwo - 3 punkty;
        • ii. przegrana - 0 punktów.
      • b) w przypadku takiej samej ilości punktów dla I etapu grupowego decyduje:
        • i. wynik meczu bezpośredniego.
    • 2) Obowiązujący system awansu dla II etapu w drabince play-off:
      • a) mecze rozgrywane są w systemie BO3 (best of three);
      • b) mecze w drabince play-off zakończyć mogą się jednym z dwóch wyników: 2:0 lub 2:1.
  • 5. Przebieg meczu
    • 1) W przypadku rozłączenia zawodnika przed pojawieniem się minionów oraz braku zabójstwa na koncie zespołów uczestniczących w meczu drużyna ma prawo zażądać ponowne wystartowanie gry
    • 2) W przypadku rozłączenia zawodnika po First Blood bądź pojawieniu się minionów, nie ma możliwości ponownego wystartowania gry, mecz trwa nadal, a Zawodnik może powrócić w każdym momencie. Jeżeli Zawodnik nie będzie mógł powrócić do gry Drużyna rozgrywa mecz w osłabieniu
    • 3) Obowiązuje bezwzględny zakaz logowania się przez inne osoby na wyrzucone z gry konto zawodnika – w przypadku naruszenia zakazu Organizator nakłada karę dyskwalifikacji Drużyny z meczu.
    • 4) Mecz kończy się, gdy drużyna zniszczy Nexus lub jedna z drużyn się podda.
    • 5) Po zakończeniu meczu kapitanowie drużyn zobowiązani są do zrobienia screena z tabelą wyników i przesłania ich do głównego administratora Organizatora.
  • 6. Pauza
    • 1) Przerwy w I i II etapie rozgrywek regulowane są następująco:
      • a) każda drużyna otrzymuje 5 minut pauzy w trakcie meczu;
      • b) zabronione jest używanie pauzy bez oczywistych powodów, takich jak problemy z połączeniem lub rozłączenie jednego z graczy;
      • c) Drużyna, która skorzysta z pauzy ma obowiązek poinformować niezwłocznie Drużynę przeciwną lub admina o powodzie;
    • 2) Administratorzy zastrzegają na swoją rzecz prawo do zobowiązania drużyny do użycia pauzy w przypadku innych problemów w trakcie meczu, które wymagają jego zastopowania. W takiej sytuacji czas pauzy przydzielony każdej z drużyn pozostaje nienaruszony;
    • 3) Nadużywanie regulaminowego czasu na pauzę może prowadzić do ukarania lub bezpośredniej dyskwalifikacji.
  • 7. Placeholder
    • 1) Placeholderem jest użycie postaci x zamiast postaci y w czasie fazy wybierania postaci.
    • 2) Obie drużyny mają prawo do placeholder’ów ale zobowiązane są do natychmiastowego poinformowania o tym fakcie drużyny przeciwnej poprzez wiadomość na wspólnym chacie w grze.
      Przykład: Jeśli pierwsza osoba w drużynie niebieskiej chce jako firstpick wybrać Zeda dla swojego midlanera, ale nie ma go zakupionego, to może wybrać inną postać (Annie) i napisać na czacie Annie=Zed.
  • 8. Wyrzucenie z pokoju
    • Zawodnik, który pierwszy wejdzie do pokoju wyznaczonego przez kod turniejowy staje się automatycznie jego liderem. W sytuacji, gdy lider lub inna osoba posiadająca to uprawnienie wyrzuci z pokoju zawodnika należącego do jednej z drużyn podczas meczu może zostać ukarana punktem karnym. W takim wypadku należy stworzyć Custom Game i wgrać screena z wynikiem końcowym.
  • 9. Obserwator
    • Osoba nie będąca administratorem Organizatora może być obserwatorem w pokoju gry tylko i wyłącznie za zgodą obu drużyn biorących udział w meczu.

#justbeleague

Social Media

Bądź z nami na bieżąco

PARTNERZY

GRAMY W JEDNEJ DRUŻYNIE